Foreningen har søndag d. 28. okt. fra kl. 15 et lille søndagsarrangement omkring Gl. Skivehus.

Arrangementet afholdes med venlig deltagelse fra Hotel Skivehus.

Med beslutningen i Skive Byråd omkring resterne af det historiske Gl. Skivehus skulle der nu være begrundet håb om, at borgkælderen fra begyndelsen af 1400-tallet, Parshergs bindingsværksbygning fra 1719 og Palæbygningen fra 1866, 1893-95 fortsat og i restaureret form kan stå som byens fremmeste vartegn.

Dagens program, Fra Skivegård til Skivehus

1. Den historiske baggrund.

2. Bindingsværkslængen, Verner Parsbergs bidrag til Skivehus

3. Palæbygningen, v. hotelchef Lisbeth Thor Straten.

Der serveres kaffe og brød på hotellet.

Pris 100 kr.

Foreningen