Hovedgården Astrup i Grinderslev sogn ejedes næsten fra start af slægten Juel, senere Friis. Især under Friis'erne var der betydelige økonomiske problemer. I 1723 solgtes godset til Verner Parsbergs enke, hvormed der etableredes forbindelse til Eskjær og Skivehus, dengang ejet af Parsberg til Eskjær. Hovedbygningen, der nu er fredet, blev udvidet og ombygget under A. Rosenkrantz de Lasson. I 1906 blev Astrup med 440 tdr. l. købt af Danmarks Afholdsforening. Siden 1950 har den været ejet af von Bülow.

Lokalhistorie